ISO 9001:2008
Τα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας όπως αυτό που περιγράφεται στο πρότυπο ISO 9001:2008 έχουν σαν στόχο να διασφαλίσουν τη ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών της επιχείρησης.
Με τον όρο ποιότητα εννοείται το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός προϊόντος που του αποδίδουν την ικανότητα να ικανοποιεί συγκεκριμένες απαιτήσεις (ISO 8402:86). Εάν θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε έναν πιο απλό ορισμό θα λέγαμε ότι ποιότητα είναι η ικανοποίηση των απαιτήσεων του πελάτη.
ISO 9001:2008 II
Η νέα έκδοση της σειράς προτύπων ISO 9000 θεωρεί ότι κάθε δραστηριότητα ή λειτουργία η οποία λαμβάνει δεδομένα και τα μετατρέπει σε αποτελέσματα μπορεί να θεωρηθεί ως διεργασία. Σχεδόν όλες οι δραστηριότητες και λειτουργίες που σχετίζονται με προϊόντα και υπηρεσίες θεωρούνται διεργασίες.
Η συστηματική αναγνώριση και διαχείριση των διάφορων διεργασιών μέσα σε έναν οργανισμό και κυρίως των μεταξύ τους αλληλεπιδράσεων αναφέρεται ως «διεργασιο - κεντρική προσέγγιση» στη διοίκηση. Αυτή τη προσέγγιση εφαρμόζει το πρότυπο ISO 9001:2008